הרצליה

פחות דוחות על מעבר באדום

עמותת "אור ירוק": ירידה של 22% במספר הדוחות שנרשמו לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת 2017 לעומת שנת 2016

אתר לוקאל 16/12/2018
פחות דוחות למעבר באדום (תמונה להמחשה iclipart)

התופעה המסוכנת של חצית צומת באור אדום איננה אירוע נדיר אלא מציאות יומיומית בעיקר בהיעדר מצלמות רמזור, ניידות ונוכחות משטרתית בכבישים. מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2017 רשמו שוטרי התנועה 26,705 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום לעומת שנת 2016 שבהם רשמו השוטרים 33,904 דוחות  - ירידה של 22%.

הנהגים מרכז לא מפחדים לעבור באור אדום

מחוז

דוחות 2016

דוחות 2017

שינוי

דרומי

524

845

62%+

חוף

735

715

3%-

ירושלים

2994

1723

42%-

מרכז

1524

1931

27%+

צפון

368

553

50%+

שי

232

491

111%+

תל אביב

1465

1364

7%-

סה"כ

7842

7622

3%-

*  מקור נתונים: משטרת ישראל

סקר אור ירוק -90% מהציבור מודים: ראינו נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה

90% מהציבור טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה, כך עולה מסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" במטרה לאמוד את היקף התופעה המסוכנת שבה נהגים חוצים צומת באור אדום. כמו כן עולה מהסקר כי אחד מכל ארבעה (24%) העיד עלעצמו כי חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

"גונבים את הרמזור"

הסיבה? 73% מהנשאלים מאמינים כי הנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור. 19% מאמינים כי הנהגים לא רואים את רמזור, כלומר נוהגים בחוסר תשומת הלב.

והפתרון – רוב הציבור מאמין במצלמות האכיפה

כשנשאלו האם מצלמות שיוצבו בצמתים ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום, הגיבו רוב הציבור (70%) כי הצבת מצלמות תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.

נתונים נוספים שעולים מהסקר:

גברים מעידים שחצו באור אדום יותר מנשים (26% מהגברים לעומת 13% מהנשים).

תושבי אזור תל אביב והמרכז (92%) והדרום (90%) נתקלו בנהגים אחרים שחצו צומת באור אדום בשנה האחרונה יותר מאשר בשאר האזורים בארץ.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 2,774 נהגים היו מעורבים בשנת 2016 בתאונות דרכים לאחר אי ציות לרמזור אדום. מהנתונים עולה כי 17 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות (לפחות הרוג אחד) ו -168 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות. 2,5689 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קלות לאחר שלא צייתו לרמזור אדום.

- סקר בוצע בתחילת חודש מאי 2018, בסקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 506 משיבים בגילאי 18 ומעלה יהודים וערבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.3%.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חציית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התנועה החמורות והמסוכנות שיש. נהג מתפרץ לצומת ופשוט מהמר על החיים שלו ועל החיים של שאר משתמשי הדרך. המשטרה חייבת להתמקד באכיפת עבירות תנועה מסכנות חיים וחצית צומת באור אדום היא אחת המסוכנות. בעולם כבר הבינו מזמן כי הפתרון חייב להגיע באמצעות הצבת מצלמות רמזור בולטות ומשולטות שירתיעו נהגים מלחצות את הצומת באור אדום ולא כדי להעשיר את קופת המדינה. נהג שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם וייקנס בסכום גבוה לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו בכביש."

עוד כתבות
חשבנו שיעניין אותך גם...
בלעדינו לא תהיה קואליציה
"בלעדינו לא תהיה קואליציה"
בחירת מנורות בסלון בית המגורים
בחירת מנורות לסלון – הרבה יותר מסתם אור
מודיעין: העיר הכי חופשית
מודיעין: העיר הכי "חופשית"
ועדי הגנים התכנסו לאסיפה כללית
מה עם ניצחון?
מה עם ניצחון?
אישום: המלצר תקף את אחראי המשמרת
אישום: המלצר תקף את האחמ"ש
פאי רועים פשוט וקל להכנה
פאי רועים ב-5 מרכיבים בלבד
דר להבית אקרמן
אילו טיפולים מתאימים לחורף?